Karadeniz Bölgesinde Isırgan (Urtica spp.) Tarımının ve Teknolojisinin Yaygınlaştırılması Projesi” Lansman Toplantısı Gerçekleştirildi

 

2017-2019 yılları arasında DOKAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi işbirliğinde “Karadeniz Bölgesinde Isırgan (Urtica spp.) Tarımının ve Teknolojisinin Yaygınlaştırılması Projesi” kapsamında proje lansman toplantısı gerçekleştirildi.

DOKAP İdaresinde gerçekleştirilen lansmanda projenin hedefleri doğrultusunda elde edilen çıktılar ve yansımalar ile projenin istihdama kadar uzanan etkileri değerlendirildi.

Proje sayesinde Türkiye’nin ilk ve en geniş ısırgan gen havuzu oluşturularak kayıt altına alınmıştır.

Karadeniz Bölgesinde seçilen 3 ilde 5 dekarlık demonstrasyon alanları yöre insanına lif amaçlı ısırgan (urtica dioica) tarımının öğretilmesi ile üreticiler arasında yeni ısırgan tarlalarının oluşturulması sağlanmıştır. Isırgan yemekleri kursundan sonra 30 çeşit ısırgan yemeği geliştirilerek 10 işletmeci katılımcının işletmelerinde menülerine ve siparişlerine (ısırgan mantısı, ısırganlı erişte, ısırganlı pide, ısırganlı pide v.b) girmiştir. Bu çalışmamız gastronomi ve turizm alanında yeni bir istihdam alanı doğurmuştur.

Boya ve kozmetik sektöründe yapılan atölye çalışmaları ile Giresun’daki bir doğal boya atölyesinde ısırgan boyası üretilmiş ve dokumaların boyama örnekleri yapılarak tekstil firmalarından ilgi görmeye başlamıştır.

Uygulanılan “Karadeniz Bölgesinde Isırgan (Urtica spp.) Tarımının ve Teknolojisinin Yaygınlaştırılması Projesi” sürecinde tarla günleri, çiftçi eğitimleri, uygulama atölyeleri, yerel ve ulusal basın görsel – yazılı –sosyal medyanın aktif kullanımı ve oluşturulan “ISIRGAN DOSTLUĞU” gurubu ile birlikte Karadeniz’ de ısırganın kimyasallar ile yok edilmesi gereken bir yabancı ot olmadığını, aksine dost ve faydalı bir bitki olduğunun farkındalığı sağlanmış, proje sayesinde Türkiye’nin ilk ve en geniş ısırgan gen havuzu oluşturularak kayıt altına alınmıştır. Tekstil’den hediyelik eşya kullanımına, gastronomiden yemek kültürünün çeşitlendirilmesine ve turizm sektöründe katma değer kazanmasına kadar önemli noktalar lansmanda vurgulandı.

DOKAP Başkanı Hakan GÜLTEKİN’in ev sahipliğini yaptığı programa Giresun Valisi Enver ÜNLÜ, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yavuz ÜNAL, proje yürütücüsü Prof. Dr. Ali Kemal AYAN, DOKAP İdaresi Planlama ve Proje Geliştirme Birim Koordinatörlüğü ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri katılım sağladı.

 

Eklenme : 08.06.2022
Diğer Haberler
DOKAP BKİ Proje Döngüsü Yönetimi (PCM) Eğitimi DüzenlendiDOKAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından kurum içi eğitim faaliyetleri kapsamında, Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) iş birliğinde İdare personeline yönelik “Proje Döngüsü Yönetimi (PCM) Eğitimi” düzenlendi.
Artvin İli Zeytinlik Tüneli’nde Mantar Hasat Töreni GerçekleştirildiDOKAP Bölge Kalkınma İdaresi tarafından desteklenen tarımsal altyapının güçlendirilmesi kapsamında Artvin İl Özel İdaresi işbirliğinde uygulanan ve Artvin İli Mantar Üreticileri Birliği tarafından işletilen  “Mantar Üretimi Kapasite Artırımı Projesi” kapsamında hasat töreni gerçekleştirildi.
DOKAP BKİ Kurum İçi Eğitimleri BaşladıDOKAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından kurum içi eğitimler kapsamında Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) iş birliğinde düzenlenen, İdaremiz personeline yönelik ''Proje Döngüsü Yönetimi (PCM) Eğitimi'' gerçekleştirildi.
Bayburt Valiliği ve Uygulayıcı Kuruluşların İş Birliğinde Uygulanacak Olan 2026 Yılı Projeleri İstişare EdildiBayburt Valisi Mustafa Eldivan ve beraberinde eşlik eden Bayburt İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Hayrettin Koçyiğit ile Bayburt İl Tarım ve Orman Müdür Yardımcısı Abdurrahman Müftüoğlu, DOKAP BKİ Başkanı Hakan Gültekin’i makamında ziyaret etti.
DOKAP BKİ 2027 Yılı Yatırım Programı Proje Teklifleri İstişare ve Değerlendirme Toplantısı GerçekleştirildiDOKAP BKİ 2027 Yılı Yatırım Programı Proje Teklifleri istişare ve değerlendirme toplantısı Kalkınma Ajanları Genel Müdürlüğü ev sahipliğinde gerçekleştirildi
“Kadına Yönelik Şiddetsiz Yaşam Modüler Seminer Programı” DüzenlendiAile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı Şiddet Önleme Merkezi tarafından düzenlenen “Kadına Yönelik Şiddetsiz Yaşam Modüler Seminer Programı” kapsamında İdaremiz konferans salonunda eğitim semineri düzenlendi.
Bu site çerez (cookie) kullanmaktadır. Siteyi ziyaret etmekle çerez kullanımını onaylamaktasınız. Daha fazla bilgi için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz. Çerez Politikası Bilgi Sahibiyim